When I was walking in Memphis !

Okej så för två helger sen åkte jag och Tammy till Memphis. Det var en väldigt rolig helg och vi hade hur kul som helst! Det var jättekul att se en helt annan del av USA, det var verkligen väldigt annorlunda mot Chicago!

Fredag:
Vi tog en 11 timmars buss från Chicago kl 22.15 så vi kom fram till Memphis kl 9.00 på lördagmorgonen. Jag tror jag sov typ 5-6 timmar på bussen. Det var väldigt lite folk på bussen så jag och Tammy fick två säten var och sova på, det var skönt. Men det var ändå lite svårt att hitta en bekväm sovposition :P men det var helt okej! Vi hade hört av folk att det skulle vara iskallt på bussen men det kunde de inte ha mer fel om! Det var hur varmt som helst! Men hellre för varmt än för kallt antar jag. Eller? Vi stannade två gånger under bussresan då man kunde lämna bussen och köpa mat å sånt. Så vi gick av i en småstad längre söderut i Illinois kl 3 på morgonen och Tammy köpte McDonalds, jag å andra sidan var helt borta :P jag tror jag kan ha gått lite i sömnen haha
 
Tammy sover!                                                              Trött Elin på bussen!

Lördag:
Vi kom som sagt fram till Memphis kl 9 på morgonen på lördagen. De släppte av oss vid en busstation så det var väldigt lätt för oss att hitta en buss vi kunde ta till vårt hotell. Vårt hotell låg på Union Avenue och det var bättre än vad jag trodde med tanke på priset.
Vi tog en buss till Graceland där vi hade biljetter att gå till Elvis hus och hans gravplats och alla hans bilar och hans två privatflygplan! Vi såg också några andra Elvis utställningar och alla hans priser och grejer. Tror vi var där i typ 2-3 timmar och det var väldigt coolt att faktiskt vara där på riktigt! Alla vet ju vem Elvis är, och jag har varit inne i hans hus! Det är ju lite coolt ;)
En sak som jag inte visste med Memphis var att det finns ett hotell där som heter The Peabody Hotel och där har de änder i en fontän i lobbyn. Och två gånger per dag går änderna till och från fontänen från hissen på röda mattan :P Och det var tydligen väldigt populärt för turister att titta på det, för det var hur mycket folk som helst där! Vi var där kl 17.00 då de gick röda mattan från fontänen till hissen. Det var väldigt sött ;) haha
På kvällen var vi till Beale Street och hade en riktig Mempis middag! Vi åt bbq kycklingvingar och revbensspjäll på BB Kings, det var massa folk och livemusik och vi hade en väldigt trevlig kväll :)
Men vi var rätt så trötta nu efter en lång natt på bussen och efter vår dag i Memphis så vi tog en rätt så tidig kväll och hängde framför TVn på hotellet och somnade typ vid 23.00. Och jag sov hur bra som helst den natten! Härligt!
 
Graceland!
 
Peabody Ducks (google bild)                                            Beale street

Söndag:
Vi tog bussen från Memphis kl 10 på morgonen och såg inte så mycket fram emot en 10 timmars lång resa hem till Chicago igen. Men det var faktiskt inte så jobbigt som vi trodde, vi spelade spel och lyssnade på musik och sov ännu mer :P Vi stannade och köpte sallader på donken och åt dem på bussen, jag spillde ut min cola över hela golvet och min väska! Inte det smartaste att göra kanske.. menmen. Ja det är väl hela sammanfattningen av vår busstur. Vi kom fram till Chicago strax innan åtta och tog sedan tåget från Chicago till Glencoe (staden bredvid Highland Park där jag bor). Vi var där strax efter 21.00 och då hämtade Robyn och Elie upp oss och skjutsade sedan hem Tammy och sen mig. Det var en lång, rätt så värdelös dag men det var helt ok. Väldigt skönt att gå och lägga sig på kvällen iallafall :)



Kramar Elin! <3

Kommentarer
Postat av: sandra

Åh jag blir lite avis ;) vill också dit ! Du skulle ta en resemånad innan du åker hem va ? :) har du bestämt vart du ska resa ? KRAM <3 !

2012-02-02 @ 07:18:54
URL: http://sandrahaga.blogg.se/
Postat av: mamma

Verkar som ni hade det jättebra! Söta änder, kan dom klockan??

2012-02-02 @ 07:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0