HOW CAN U BE SO F*CKING STUPID ?!?!

Okej jag orkar inte gå in på allting just nu för jag blir bara arg! Men tar väl upp det viktigaste iaf.

Igår kom Lydia hem till mig på morgonen och berättade för mig att hennes värdfamilj har satt henne i rematch! Alltså att de inte vill ha henne som au pair längre och nu har hon 2 veckor på sig att hitta en ny familj. Jag blev helt chockad! Och ledsen! Och arg! Jag kan inte fatta att hennes värdföräldrar gör såhär mot henne! Hon har varit här i nästan 7 månader och nu gör de det här!

Det är inget fel alls på Lydia, hon är hur härlig som helst! Det här är bara hennes värdföräldrars fel, mest hennes värdmamma. Hennes värdmammas anledningar är hur dumma som helst! Jag tror allvarligt att hon har gått och blivit helt dum i huvudet.. Hon frågade Lydia om hon var kär i hennes man! OMG! Har inga ord. Hon är knäpp.
VARNING TILL ALLA AUPAIRER - i vissa fall kan din värdmamma bli helt avundsjuk, osäker och knäpp och falskt anklaga dig för att vara kär i sin man. Då tror jag rematch är enda utvägen för jag vet inte riktigt hur man kommer tillbaks efter nått sånt.. I vissa fall så är faktiskt aupairerna kära i sin värdpappa.. och värdpappor kan va kär i aupairen.. det är nog inte så jättevanligt, men tro mig det finns sånna historier också :P haha

Trodde aldrig att det här skulle hända Lydia. Alla trodde att hon bodde i den "perfekta" värdfamiljen. De har varit så snälla förut! Jag menar, jag följde med på roadtrip med Lydia och hennes värdfamilj. Jag har spenderat hur många nätter där som helst, och filmkvällar och middagar. Och de bjöd mig och min familj att fira jul med dem. Då tyckte jag om dem.. inte så mycket längre!

Stackars Lydia vill inte alls vara i sitt hus just nu. Hon spenderade hela dagen med mig igår. Sen sov hon över hos en kompis och jag träffade dem för frukost imorse också. Jag tycker så synd om henne! Hon ska sova över hos en annan kompis i kväll och sen hos mig imorgon. Hon känner sig lite hemlös just nu.. Hennes värdfamilj har inte kastat ut henne men jag kan förstå att hon inte vill vara där nå mer, de har slutat prata med henne helt..

Det är inga problem för henne att få en ny familj, typ 5 familjer har visat intresse redan. Men än så länge är det bara 1 familj som bor här i närheten. Så nu hoppas vi alla på att det ska lösa sig med den familjen så att Lydia blir kvar här hos oss! Annars måste jag säga hejdå till en av mina bästa vänner här och det skulle va jättetråkigt! <3

Imorgon ska Lydia låna min dator och Skypa med en familj i Pennsylvaia.. Får se hur det går.

Jag ber om ursäkt för mitt väldigt irriterande inlägg men jag kände att jag behövde skriva av mig lite :P


Kramar<3


Lydia och jag! <3

Kommentarer
Postat av: mamma

Så tråkigt att höra att det strulat till sig för Lydia! Hälsa!

2012-02-18 @ 08:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0