St Patrick's Day !

I lördags var det St Patrick's Day och det firas väldigt stort här i Chicago! Vi spenderade hela dagen downtown, från 9.30am till 9.30pm. Det var en jättefin dag med fint väder och fint sällskap :) Vi var en grupp på typ tio pers från början men när vi väl kom till Chicago kom vi bort lite från varandra och det slutade med att jag var med två av mina tyska kompisar och några andra tjejer från Mexico och Brasilien och jag vet inte var. Men jag hade skoj! Vi mötte upp med de andra senare :)

Chicago kryllade av folk! Det var verkligen folk ÖVERALLT! Och alla var grönklädda för att fira st Patrick's, även vi gick all in för högtiden! Jag var grön från topp till tå (förutom mina skor och min väska) och det var även många av mina kompisar.

På St Patrick's Day färgar de floden som rinner genom Chicago så även den blev helt grön! Det var rätt så coolt. De har även en parad i staden men den missade vi för vi var och åt lunch istället. Men vad jag hörde senare så tror jag inte vi missa så mycket.

St Patrick's Day är nog mest en anledning för att ha en heldag för att dricka och festa. Det var en kul stämning med alla berusade människor. Åldersgränsen för att dricka här är ju 21, och laglydig som jag är så höll mig nykter. Men det var ändå roligt! Men vi såg ett par slagsmål och en kille med helt boldigt ansikte och händer.. tur så höll vi oss mest på avstånd.

På kvällen var vi bara fyra stycken kvar i Chicago. Vi tog tåget hem och väl hemma åkte jag, Johanna och Stefan till donken och åt lite innan jag skjutsade hem dem. Sen fick jag sova ut i min sköna säng :)

Allt som allt var det en väldigt kul dag! Jag är glad att jag fick uppleva St Patrick's Day i Chicago - nästa år får det införas i Sverige tycker jag!

Jag glömde tyvärr min kamera hemma denna dag, men jag tog lite bilder med iPoden så jag har iaf några att bjuda på :)
Ha det bäst! Kramar <3

Johanna från Sverige och Darcie från Tyskland.                                      Robyn från Sydafrika.

 
Massa gröna människor i Chicago!

 
Tyska Juli och Stefan!                                                           The BEAN!

      
Chill i Millenium Park! (Klicka på bilderna så blir de större)

 
Johanna och det gröna vattnet!

  
Jag och Lisa! :)

 
Jag, Lisa och Stefan!                                                                         Jag och Lisa!

 
Stefan, Johanna, Lisa och jag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0