Förlängning?

Igår kom frågan upp om jag ville förlänga mitt aupair år eller inte. Man kan förlänga det med 6, 9 eller 12 extra månader. Men jag har känt redan från början att ett år räcker bra för mig, jag vill hem och träffa min familj och mina vänner igen. Och trots att jag inte vet vad jag vill göra när jag kommer hem så känns det som att jag måste hem för att kunna bestämma mig. Det här året är som en väldigt lång semester! Jag hade ju tänkt att jag under detta år skulle komma fram till vad jag ska göra senare men jag är snart 7 månader in och jag har lika lite koll nu som jag hade innan. Jag känner att jag måste komma hem för att kunna bestämma mig. Det är svårt att göra det när man är på andra sidan jorden.

Så jag berättade för min värdpappa att jag inte ville förlänga mitt aupair år. Men nu är frågan om jag kan tänka mig att stanna och hjälpa dem lite under min resemånad. De kommer skaffa en ny AuPair och vill att jag ska vara här när den nya kommer, för att kunna visa henne runt och berätta hur allt funkar och sånt. Min värdfamilj vill helst att jag ska stanna en månad extra och hjälpa dem, men jag vet inte riktigt hur jag känner med det. Jag tror att när jag är där i mitten/slutet av juli och mitt år är slut då kommer jag längta hem jättemycket! Men jag tror jag skulle kunna tänka mig att stanna nån vecka extra, det skulle inte göra så mycket tror jag.
(Jag vet att jag har skrivit tidigare att jag tänkte stanna min resemånad och resa och se mer av USA, men jag har ångrat mig lite med det. Jag vill hem till Sverige igen och jag tror inte jag kommer ha råd iaf :P)

Jag har inte bestämt nånting än. När jag gör det så får ni höra om det då, men som det ser ut nu så kommer jag troligtvis hem till sverige i början av augusti.

Kramar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0