NEW YORK CITY!

Lördag 24/3-2012
På lördag morgon tog jag och Natalie taxi från hennes hus till flygplatsen. Taxi chaffisen btw var hur konstig som helst. Hans engelska var inte så bra och han frågade rätt så konstiga frågor, vi var även rätt så säkra på att han druckit.. bra där! Så det var en rätt så intressant bilfärd till flygplatsen.

Vi kom fram till New York typ kl 9, då tog vi en buss och en subway till Times Square. Därifrån gick vi till vårt hotell. Det var ett litet skithotell och jag kan inte fatta att våra kompisar rekomenderade det till oss haha! Men det dög för tre nätter.

Vi gick till ett matställe och åt brunch, det blev bagels! ÄLSKAR BAGELS! Vi gick till detta ställe varje morgon och åt bagels, det blev vårt frukost ställe! Vi tog en promenad till Empire State Building där vi tidigare köpt biljetter till att åka upp till 102a våningen. Så då var vi upp i Empire State Building och det var hur coolt som helst! Man såg hela New York därifrån!




Efter empire state building gick vi runt på gatorna i New York och vi tog oss bort till Rockefeller Center. Där åkte vi skridskor på isbanan de hade där. Det var kul! Det var inte världens bästa skridskor men jag tog mig framåt iaf ;)




På kvällen gick vi ut och åt middag, det var inte en höjdare.. Sen när vi gick och la oss var vi helt slut! Vi hade inte sovit mycket innan vi kom till New York och vi hade gått runt hela dagen. Så vi sov väldigt skönt den natten :)







Söndag 25/3-2012
Söndag morgon efter vi ätit vår frukost bagel, tog vi tunnelbanan söderut. Där tog vi en färja till Liberty Island och stod bredvid frihetsgudinnan! Det var väldigt häftigt att se den på så nära håll! Jag såg den på orientation min första vecka i USA men då var den såå långt bort att det räknas inte tycker jag. Men nu har jag sett den på riktigt!



Sen blev det ut på promenad igen. Vi gick till Brooklyn Bridge, vi gick halva vägen över till Brooklyn men sen vände vi och gick tillbaka. Men Brooklyn bridge var väldigt lång och det var häftigt att gå däruppe!


Vi gick och åt lunch, sedan gick vi vidare mot 9/11 memorial och det var hur fint som helst. Väldigt svårt att få helheten på bild så ni får helt enkelt ta och åka dit själva och se ;) men det var verkligen väldigt fint!


Resten av dagen gick vi runt på gatorna i New York. Vi gick bland annat till den svenska godis affären Sockerbit och köpte lösgodis. Det var nog det dyraste godis jag nånsin köpt men who cares? ;)

Jag såg även Vänner huset som de filmar i typ alla avsnitt, det tyckte jag var rätt så coolt! ;)


--------------------------------------------------------------------------
 
Ledsen men det är allt jag orkar :P
 
PUSS & KRAM! <3
Trackback
RSS 2.0