Highland Park

Jag lever!! Och jag är hemma hos min värdfamilj i Highland Park, IL!

Idag har jag spenderat min första riktiga dag med familjen, igår kom jag ju hit rätt så sent. Igår kom jag till flygplatsen i Chicago strax efter 7. När jag gick av flyget i då började jag bli lite nervös :P Sen såg jag min värdpappa stå där och vinka, sen sa han hej och gav mig en kram, då kändes det bra :) Sen pratade vi en massa när vi gick genom flygplatsen, massa fina lampor i taket på den flygplatsen ;)
Sen fick jag träffa min värdmamma och barnen! Vi kramades allihopa och sen pratade vi en massa medan vi hämtade min resväska.
Efter vi lämnat flygplatsen åkte vi till en restaurang och åt, jag år hamburgare - den var god men väldigt stor :P åt nog hälften kanske. Vi pratade en massa (som Sandee sa på orientation: TALK,TALK&TALK!!!) och de verkar som en jättebra och rolig familj! Tror jag kommer trivas väldigt bra här :) I bilen pratade vi rätt så mycket om mitt namn, de kan inte säga Elin :P Så för ett år framåt nu så heter jag Ellen! Ja, det är väl helt okej :P hehe
Sen var det dags att åka till deras hus. De håller på att renovera köket så just nu har de inte så stor ordning på sina grejer men man ser ändå att det är jättefint :) Jag har mitt egna rum i källaren, så det är avskilt och skönt :) Jag hade fått en jättestor skylt på dörren där det stod Elin welcome to USA! :D Den gamla Au Pairen har lämnat en hel mapp till mig med bland annat vägbeskrivningar till flera ställen och berättat om sysslorna. Jag fick även telefonnummer till hennes andra AuPair kompisar som hon hade här. Så snällt av henne att fixa med sånt! :)

Idag när jag vaknade så regnade det ute och det var typ stormvarningar på TVn :P men det hade slutat regna till lunch så då åkte jag, barnen och värdmamman (värdpappan jobbade) till ett köpcentrum här i närheten där vi åt lunch och frozen yogurt och jag fick se lite hur det såg ut och så :) Sen efter lunchen åkte vi hem och lämnade bilen sen tog vi en promenad genom staden typ, vi gick bort till Lake Michigan  så nu har jag sett den, stort som ett hav typ :P på vägen tillbaka råkade vi gå in på ett museum typ där dem den gången bara hade visningar av överkast typ :P ååh det var nog det tråkigate på länge! Och ungarna skrattade bakom guidens rygg och de fick mig att skratta och min värdmamma fick säga till vår guide att vi inte kunde vara kvar nå längre ;P alla ville verkligen därifrån! haha det vill jag inte göra om igen!! ;P På kvällen åt vi kinamat och det var väldigt gott! Sen hjälpte jag till att städa i deras kök innan vi såg på film. Vi såg The adjustment bureau som vi hyrde när vi var på vår promenad. Innan vi tittade på filmen gav jag de deras presenter och de blev så glada så :P ungarna blev mest glada över chokladen tror jag :P de har sagt att de älskar svensk choklad! Och vem gör inte det! :D

Nu ska jag sova för jag är väldigt trött :P halv ett är klockan nu och tror jag ska upp runt nio imorgon, har ingen aning om vad vi ska hitta på imorgon, det är bara att vänta och se :)

Ha det bra!! Kram Elin! (Förlåt för ett sånt långt inlägg :P) 

Kommentarer
Postat av: mamma och pappa

Hej gumman!

Du behöver inte be om ursäkt för långa inlägg, det är så kul att läsa om hur du har det! Så skönt att de verkar vara så trevliga och snälla som du trott. Ha det bra! Kramar från mamma och pappa

PS Om du vill veta hur vi har det så kan du läsa vår blogg :-)

2011-07-23 @ 09:48:51
Postat av: SANNA

Men Ellen! Långa inlägg är ju roligare!!! Är det redan stormvarning???? Jag är så orolig nu!! Och jag får tårar i ögonen så fort jag tänker på dig älskade vän!!<3 Visste du att Amy Winehouse har dött??? :o JAG SAKNAR DIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!<3<3<3<3

2011-07-23 @ 19:27:28
URL: http://simplyfabulous.blogg.se/
Postat av: Anna panna =)

Åh vad fint att höra att du har det bra gumman! :D Det låter spännande och kul med ett sånt jobb, passar nog dig utmärkt! :D när ska du börja jobba, nu verkar du mest slappa och ha det roligt :) haha mycket äta ute va? vad gott :) ha det skitbra, jag väntar på nästa update! <3 PUSS

2011-07-24 @ 19:10:19
Postat av: Lisa

Sluta säga förlåt för att du skriver mycket!!!! Långa inlägg gillas ju :)

Jag har inte läst på länge för det har varit fullt upp och nu läser jag ikapp för fulla muggar! Skönt att du kom fram ordentligt och gillar familjen! :)

2011-08-07 @ 22:04:34
URL: http://lisasusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0